سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی از ثبت نام نهایی پنج هزار و ۶۵۲ نفر برای عضویت در شوراهای روستایی این استان خبر داد.

پنج هزار و ۶۰۰ نفر درانتخابات شوراهای روستایی خراسان رضوی ثبت نام شدند

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی نبی‌پور گفت: از مجموع داوطلبان عضویت پنج هزار و ۳۶۵ نفر مرد و ۲۸۷ نفر زن هستند.

وی افزود: بیشترین تعداد داوطلبان دارای تحصیلات ابتدایی با جمعیت ۲ هزار و ۹۸۹ نفر و کمترین تعداد دارای تحصیلات دکتری به تعداد پنج نفر می‌باشند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: هزار و ۹۰۵ نفر از ثبت‌نام کنندگان کشاورز و ۲ هزار و ۳۳۶ نفر دارای شغل آزاد می‌باشند که نسبت به سایر مشاغل از تعداد بیشتری برخوردارند.  

وی گفت: از این تعداد داوطلب بیشترین تعداد دارای سن ۴۱ تا ۴۵ سال با تعداد ۹۹۷ نفر هستند.

نبی پور با بیان اینکه ۳۵ درصد از داوطلبان دارای سابقه نمایندگی در شوراهای اسلامی دوره‌های گذشته هستند افزود: سه هزار و ۶۷۸ نفر نیز برای اولین بار در انتخابات حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: روستاهای دارای حدنصاب برای برگزاری انتخابات این دوره از شوراها ۴۵۲ روستا و تعداد روستاهای فاقد حدنصاب ۲ هزار و ۱۳۴ روستا و مجموع روستاهای استان نیز ۲هزار و ۵۸۶ روستا می‌باشند.

ثبت نام ۱۲ نفر در انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری 

سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی از ثبت نام ۱۲ نفر برای عضویت در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان خبر داد و گفت: تمامی این تعداد  مرد  و دارای تحصیلات حوزوی و شیعه هستند.

وی افزود: از این تعداد سه نفر در رده سنی ۴۱ تا ۴۵ سال، یک نفر ۵۱ تا ۵۵ سال، سه نفر ۵۶ تا ۶۰ سال، ۲ نفر ۶۱ تا ۶۵ سال و سه نفر ۶۶ تا ۷۰ سال قرار دارند.

نبی پور گفت: تمام ثبت نام کنندگان بدون سابقه عضویت در دوره‌های گذشته مجلس خبرگان هستند اما هشت نفر آنان سابقه نامزدی عضویت در ادوار گذشته این مجلس را دارند. همچنین هشت نفر از آنان دارای سوابق ایثارگری هستند.

انتخابات ششمین دوره‌ شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خردادماه همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در افزون بر پنج هزار شعبه اخذ رای مستقر در ۸۷ شهر و ۲ هزار و ۵۹۶ روستا و تیره عشایری خراسان رضوی برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.